Často kladené otázky

Najtrendovejšie

Prečo tá náhla zmena, Ulož.to na Ulož.to Disk?

Je to súčasť dlhodobej stratégie, ktorej cieľom je ponúknuť našim používateľom pevný základ stabilnej a dôveryhodnej cloudovej platformy. Existujúci používatelia o nič neprídu a naopak získajú mnoho dlho potrebných a zaujímavých funkcií.

Prečo sa zmenil spôsob vyhľadávania?

Teraz je k dispozícii viac vyhľadávačov. V poli vyhľadávania vyberte ikonu z ponuky a vyberte vyhľadávač, ktorý vám najviac vyhovuje.
Táto zmena reaguje na zmeny v európskej legislatíve a už nie je možné vrátiť sa k pôvodnému vyhľadávaču.

Bezpečnosť

Kto uvidí moje súbory? Čo je to dostupnosť súboru?

Na Ulož.to Disk môžete nastaviť svojim súborom 3 rôzne úrovne dostupnosti:

  1. Pre verejnosť: Verejný súbor je plne prístupný každému a možno ho nájsť vo verejných vyhľadávačoch.
  2. Cez odkaz: Súbor zdieľaný cez odkaz sa nezobrazí vo verejných vyhľadávačoch. Prístup k nemu však má každý, kto má odkaz na zdieľanie. Túto informáciu nájdete v časti Podrobnosti o súbore alebo priamo v sekcii Moje súbory.
  3. Len pre mňa: Označuje váš súkromný súbor. Uvidíte ho len po prihlásení do svojho používateľského účtu a nikto iný k nemu nebude mať prístup.

Ako nastavím, kto môže vidieť môj súbor? Kde môžem zmeniť dostupnosť súboru?

Už pri nahrávaní môžete nastaviť dostupnosť súboru - kto ho uvidí. Vlastnosti svojho súboru vrátane dostupnosti môžete kedykoľvek zmeniť na stránke Detailu súboru alebo v časti Moje súbory. Upozorňujeme, že vlastnosti môžete meniť len vo vlastných súboroch!

Sú fotografie mojej rodiny a najmä mojich detí na Ulož.to Disk v bezpečí?

Súbory ako také určite, ale fotky vašich detí vo vani či pri mori zrejme nechcete ukazovať úplne všetkým.
V prípade nahrávania najmä nahých detí na internet, ich nezabudnite vždy chrániť pred neželanými zrakmi jednoducho tak, že súbory a zložky s deťmi nastavíte ako súkromné alebo ich zabezpečíte heslom. Nastavenie hesla odporúčame zakaždým, ak sa tam vyskytujú vaše deti čiastočne či úplne obnažené!

Je rozumné nahrávať osobné fotografie a videá ako anonymný používateľ?

Táto možnosť stále existuje, ale pre súbory tohto typu ju naozaj neodporúčame!
Anonymné súbory nemôžete označiť ako súkromné a v prípade chyby alebo presunu súboru do inej služby nad nimi nemáte žiadnu kontrolu. V prípade osobných fotografií a videí preto odporúčame pracovať vždy len ako prihlásený používateľ, ktorý má k dispozícii všetky tieto možnosti.

Prečo potrebujete vedieť, či mám viac ako 18 rokov?

Tieto informácie sa používajú na identifikáciu obsahu reklamy a napríklad neplnoletým osobám sa nezobrazujú reklamy na alkohol alebo tabakové výrobky.

Plány, predplatné a Dátové balíčky

Je Ulož.to Disk k dispozícii zadarmo?

Áno, Ulož.to Disk vo verzii FREE je k dispozícii zadarmo. Môžete nahrávať, zdieľať a sťahovať súbory. Ako registrovaný používateľ môžete svoje súbory spravovať bezplatne.

Spomalené sťahovanie zadarmo je obmedzené na 300 kB/s a nemôžete sťahovať viacero súborov naraz. Ak vás už nebaví čakať, môžete si kúpiť Dátový balíček alebo prejsť na niektorý z plánov a využiť Rýchle sťahovanie, ktoré je obmedzené len rýchlosťou vašej internetovej linky.

Aké sú výhody platených plánov na Ulož.to Disk?

Platené plány PREMIUM, MAX a BUSINESS ponúkajú používateľský komfort v mnohých ohľadoch. Umožňujú mesačné a ročné opakované automatické platby kreditnou kartou, ponúkajú veľký objem garantovaného diskového priestoru, veľkorysý mesačný FUP pre rýchle sťahovanie a extra režim pre dodatočné zálohovanie všetkých údajov. Okrem toho aplikácia Ulož.to Disk Sync pre systém Windows ponúka pohodlný spôsob synchronizácie počítača s cloudom Ulož.to.

Prečo mi nejde predĺžiť Ulož.to Disk PREMIUM alebo MAX?

V prípade, že máte aktívne predplatné, bude služba automaticky predlžovaná a účtovaná z vami zadanej platbovej karty.
V prípade, že ste zakúpili službu jednorazovo, je možné objednať maximálne 2 po sebe idúce obdobia.
Z jednorazového Disku môžete prejsť na predplatné. Nevyužité obdobie vám bude kompenzované v podobe zľavy na prvú platbu. Objednať je možné iba dlhšie obdobie ako je aktuálne predplatené.

Ako dlho platí Dátový balíček?

Dátové balíčky sú zvyčajne platné 2 roky od dátumu aktivácie priamym nákupom alebo použitím Darčekového kupónu. Balíčky z marketingových akcií môžu mať rôznu platnosť v závislosti od konkrétnej ponuky.
Približne dva týždne pred vypršaním platnosti Dátového balíčka vás upozorníme e-mailom a Oznámením, aby ste mali dostatok času na využitie dát, ktorých platnosť sa končí.

V minulosti som mal aktívny Dátový balíček, ale už ho nemám. Ako je to možné?

Najprv sa uistite, že používate správne používateľské účet, na ktorom bol Dátový balíček skutočne aktivovaný. Potom v časti Štatistiky nájdete informácie o tom, či náhodou nevypršala jeho platnosť.

Predĺži sa platnosť jedného Dátového balíčka aktiváciou ďalšieho Dátového balíčka?

Nie, platnosť vašich aktuálnych dát sa aktiváciou nového Dátového balíčka nezmení. Každý Dátový balíček má svoj vlastný dátum skončenia platnosti, ktorý nie je možné zmeniť. Ich históriu nájdete na stránke Štatistiky.

Prečo sú niektoré spôsoby platby drahšie?

Rôzne spôsoby platieb na Ulož.to Disk sú prevádzkované rôznymi poskytovateľmi a prostredníctvom rôznych technických kanálov. K jednotnej cene sa potom pripočítajú poplatky za spracovanie účtované poskytovateľom platobnej metódy.

Previedol som peniaze na váš účet, ale stále nemám plán/Dátový balíček/Darčekový kupón. Kedy sa to stane?

Bežný bankový prevod trvá 1-3 pracovné dni. Víkendové platby často prichádzajú na náš účet najskôr v pondelok. Ak sa s platbou ponáhľate, odporúčame vám použiť Platby kartou alebo Rýchlym prevodom, ktoré sú zvyčajne spracované okamžite.

Stále nemám objednanú službu za vykonanú platbu a čakám už 3 dni. Kde je problém?

Skontrolujte prosím, či boli všetky údaje zadané správne a napíšte našej užívateľskej podpore, ktorá sa s vami pokúsi nájsť riešenie. Pri písaní e-mailu prosíme zaslať čo najviac konkrétnych informácií (VS, číslo účtu...), pripojte aj potvrdenie o vykonanej platbe.

Chcel by som si kúpiť službu na Ulož.to Disk. Dostanem účtenku?

Ak chcete získať príslušný doklad, obráťte sa na našu technickú podporu.

Som platiteľ DPH so sídlom mimo SK. Chcel by som faktúru za nákup. Ako mám postupovať?

Ak chcete vystaviť daňový doklad, kontaktujte nás prostredníctvom Kontaktného formulára s touto žiadosťou a číslom VAT fakturovaného subjektu v medzinárodnom formáte do 20 dní od nákupu. Fakturu pak následne pripravíme a odošleme vám ju späť.

Poslal som predtým platnú SMS s textom ULOZTO a dostal nejaké heslo. Čo s ním robiť?

Služba rýchlej registrácie už od 03/2023 nie je oficiálne podporovaná! Táto stará metóda bude ešte určitý čas podporovaná, ale už by sa nemala používať!

Odoslaním SMS s textom ULOZTO bola vykonaná takzvaná Rýchla registrácia. Bol pre vás vytvorený účet s prihlasovacím menom zhodným s vaším telefónnym číslom (napr. 421724123123) a heslom, ktoré ste práve dostali v spätnej SMS. Nezaregistrujte sa pomocou týchto údajov, ale priamo sa prihláste.

V platobnej SMS som urobil chybu. Dá sa to nejako vyriešiť?

Ak je chyba v čísle príjemcu, SMS sa vôbec nedostane k nášmu poskytovateľovi platobnej brány a tým pádom ani k nám. Preto je potreba obrátiť sa na mobilného operátora.

Ak je chyba v texte (kľúčové slovo napr. ULOZTO chýba alebo je s preklepom), SMS sa dostane k poskytovateľovi platobnej brány, ale nie k nám. Kontaktujte nás prosím a SMS sa pokúsime vyreklamovať. V žiadosti prosím uveďte telefónne číslo, z ktorého ste SMS odosielali a Vaše prihlasovacie meno.

Ak je chyba v texte (ale kľúčové slovo napr. ULOZTO je správne), je pravdepodobné, že ste dobili účet niekomu inému, kontaktujte prosím našu technickú podporu. V žiadosti prosím uveďte telefónne číslo, z ktorého ste SMS odosielali a vaše prihlasovacie meno.

Ak sa vám SMS nedarí odoslať, je potrebná obrátiť sa na vášho mobilného operátora. Dôvody môžu byť:

  • Nemáte dostatok kreditu na predplatenej karte
  • Ste dlžníkom u operátora
  • Máte prekročený limit
  • Nemáte povolené Prémiové SMS
  • Ste v zahraničí / máte aktívny roaming

Môžem si kúpiť Dátový balíček pomocou SMS ako jednorazový nákup? Nebudú mi automaticky účtované SMS v pravidelných intervaloch?

SMS za dátový balíček alebo Darčekový kupón je jednorazová a v žiadnom prípade vás nezaväzuje k pravidelným platbám. Ďalšiu platbu vykonáte, keď budete chcieť. Aktuálne SMS pre dátové balíky a ich ceny nájdete v cenníku Dátových balíčkov.

Online prehrávanie videí (streamovanie)

Ako funguje prehrávanie online videa? Je možné si takýto súbor aj stiahnuť?

Niektoré súbory na Ulož.to Disksú k dispozícii aj na online prehrávanie. To ale nemení možnosť ich sťahovania.
Krátke videá s dĺžkou do 10 minút môžete bežne prehrávať zadarmo, dlhšie videá za dáta z Dátových balíčkov alebo plánov. Keď začnete prehrávať, bude vám účtovaný rovnaký objem dát ako pri stiahnutí súboru. Súbor, ktorý vám bol účtovaný, si potom môžete stiahnuť alebo prehrať bezplatne počas nasledujúcich 24 hodín.

Prečo nemám k dispozícii online prehrávanie všetkých videí?

Na online prehrávanie (streamovanie) sú vhodné len niektoré formáty videa. Video musí mať tiež vhodnú kvalitu, veľkosť a dĺžku. Verejné videá s dĺžkou do 10 minút sa konvertujú automaticky. Každý pokus o konverziu však nemusí byť úspešný.

Nemôžem prehrať bezplatný náhľad pri streamovaní videí. Existuje riešenie?

Pokúste sa zistiť, či prehrávanie ukážky funguje v inom prehliadači (napríklad Chrome, Firefox alebo Safari). Pretrvávajúci problém môže znamenať chybu systémového času v operačnom systéme. Skúste ho teda synchronizovať na ten správny (napríklad pomocou https://podpora.nic.cz/page/544/).

Môžem do online streamovaného videa pridať vlastné titulky?

Áno, pridávanie alebo zmena titulkov pri prehrávaní online videa je možná v modrom prehrávači videa.

Online prehrané video má viacero zvukových stôp. Ako ich môžem vymeniť?

Pri streamovaní videa je bohužiaľ vždy k dispozícii len jedna zvuková stopa. Ak chcete prepnúť, musíte si stiahnuť pôvodný súbor videa a použiť na to miestny prehrávač médií. Už streamovaný súbor môžete sťahovať 24 hodín zadarmo bez spotreby ďalších dát a maximálnou rýchlosťou.

Sťahovanie a pridávanie na Disk

Rýchle sťahovanie (s pomocou dát) je pomalé. Čo môžem urobiť?

Urobte si prosím test rýchlosti a zašlite nám URL odkaz na výsledok merania, ktorý nájdete po dokončení testu nižšie na stránke alebo v adresnom riadku.

Evidujete pomalé sťahovanie u viacerých súborov alebo len u jedného? Môžete prípadne zaslať konkrétny odkaz na súbor, na ktorom ide sťahovanie pomaly. Prosíme o zaslanie kompletného odkazu zo správcu sťahovania (vo väčšine prehliadačoch ho vyvoláte stlačením kláves [CTRL] + [J], kde možno následne pomocou pravého tlačidla myši vyvolať kontextovú ponuku pre skopírovanie cieľového odkazu). U odkazov prosíme o uvedenie približnej rýchlosti, akou sťahovanie prebiehalo.

Ďalej sa prosím prihláste pomocou svojho účtu, stiahnite tento súbor a zaznamenajte rýchlosť, akou sa sťahoval.

Následne prosíme o stiahnutie týchto súborov (jednotlivo) a zaznamenanie údajov o rýchlostiach ich stiahnutí:
1. súbor
2. súbor
3. súbor
4. súbor

Testovací scenár je potrebné urobiť v čase, keď evidujete problém a na rovnakom zariadení.

Bezplatné sťahovanie je pomalé. Kde je sľúbených 300 kB/s?

Uvedená rýchlosť 300 kB/s je maximálna možná, ale nie je zaručená. Rýchlosť bezplatného sťahovania môže byť obmedzená podľa aktuálneho zaťaženia jednotlivých serverov. Na druhej strane, Rýchle sťahovanie údajov alebo v rámci FUP pre prihlásených používateľov je bez obmedzení.

Ako funguje akcia "Pridať na Disk"?

S plány Ulož.to Disk automaticky získavate sťahovanie všetkých vlastných súborov rýchlo a zadarmo. Akcia "Pridať na Disk" umožňuje presunúť ľubovoľný verejný súbor medzi vaše vlastné súbory. Za pridanie súboru na Disk sú účované dáta rovnako ako u Rýchleho stiahnutia.

Je možné sťahovať z príkazového riadku napríklad skrz NAS zariadenia?

Áno, pre účty prihlásených používateľov je to možné, príkaz na stiahnutie je nasledujúci:

curl --connect-timeout 60 -O -L --basic --user username:token 'https://ulozto.sk/file/abcdefg/nazev.souboru'

Je len potrebné nahradiť hodnotu 'username' prihlasovacím menom do vášho účtu, 'token' môžete získať v Nastavení a požadovaný odkaz na súbor.

Chcem automaticky sťahovať súbory do môjho počítača "na diaľku". Ako sa to robí?

Najlepšou možnosťou pre automatické sťahovanie súborov je samozrejme Ulož.to Disk Sync pre Windows.

Alternatívne aj napríklad desktopová aplikácia Ulož.to File Manager ponúka možnosť automatického sťahovania súborov. Ak chcete túto funkciu povoliť, otvorte aplikáciu Správca súborov, v hornej ponuke vyberte položku "Nástroje" - "Nastavenia" a potom v časti "Prevzatia" povoľte možnosť "Automatické sťahovanie".

Všetky súbory, ktoré teraz pridáte do Obľúbených v ktoromkoľvek zariadení, sa automaticky začnú sťahovať do priečinka v počítači. Súbory môžete sťahovať "na diaľku", napríklad aj tie, ktoré sú označené z mobilnej aplikácie. Aby táto funkcia správne fungovala, musíte mať na účte dostatok dát, spustenú aplikáciu File Manager, počítač pripojený k internetu a dostatok miesta na disku.

Ak takto stiahnuté súbory po stiahnutí do počítača presuniete alebo vymažete, automaticky sa stiahnu znova a v takom prípade sa môžu údaje stiahnuť znova! Pred odstránením alebo presunutím týchto súborov z počítača ich preto najprv odstráňte z Obľúbených položiek v cloudovej službe Ulož.to Disk.

Prečo sú v niektorých prípadoch požadované dáta pre Rýchle sťahovanie mojich vlastných súborov?

Dáta sú potrebné pre Rýchle sťahovanie vášho vlastného súboru v dvoch prípadoch:

  1. Súbor sa nachádza v priečinku Obľúbené. Pre Rýchle sťahovanie Obľúbených súborov sú vždy potrebné dáta, pretože ide o kópie iných verejných súborov.
  2. Vyčerpali ste svoj mesačný limit pre Rýchle sťahovanie vlastných súborov. Každý plán má svoj vlastný mesačný limit pre prenos vlastných súborov. Limit pre FREE plán je 10 GB a pre PREMIUM plán a vyššie je 1 TB. Keď prekročíte tento limit, môžete sťahovať vlastné súbory pomocou Rýchleho sťahovania iba pomocou dát. Limit pre sťahovanie vlastných súborov sa resetuje raz mesačne, buď v deň nákupu vášho plánu, alebo v deň registrácie pre používateľa s FREE plánom.

V oboch prípadoch je možné využiť Pomalé sťahovanie zadarmo z Detailu súboru.

Prečo môžem niektoré súbory stiahnuť pomocou Rýchleho sťahovania a pre iné sú vyžadované dáta?

Rýchle sťahovanie zadarmo je k dispozícii len pre súbory zdieľané prostredníctvom odkazu. Ak vlastník zdieľa súbor verejne so všetkými alebo prekročil mesačný limit prenosu dát, potom budú na Rýchle stiahnutie ním zdieľaných súborov dáta potrebné. V oboch prípadoch je možné sťahovať súbor zadarmo, obmedzenou rýchlosťou, z jeho detailu.

Nahrávanie

Ako môžem nahrať súbor ako súkromný? Čo presne je súkromný súbor?

Súkromný súbor je súbor, ktorý je prístupný len z vášho používateľského účtu. Ostatní používatelia ho neuvidia a nebudú si ho môcť stiahnuť ani prehrať.

Pre nahrávanie súkromných súborov je potrebné prihlásenie do používateľského účtu. Po prihlásení do Ulož.to Disk sa možnosť nastaviť súbor ako súkromný zobrazí počas procesu nahrávania alebo kedykoľvek v sekcii Moje súbory alebo na stránke Detaily súboru.

Aký veľký súbor môžem nahrať na Ulož.to Disk?

Na strane servera nie je maximálna veľkosť nahraného súboru obmedzená. Na nahrávanie skutočne veľkých súborov (10 GB alebo viac) odporúčame použiť API alebo Ulož.to File Manager s možnosťou nadviazania prerušených spojení.
Prípadne môžete veľké súbory rozdeliť na niekoľko menších archívov (napr. pomocou programu WinRAR alebo WinZIP).

Ako môžem zdieľať svoj priečinok s priateľmi alebo klientmi?

Využite možnosť priečinka chráneného heslom, ku ktorému majú prístup iba používatelia, ktorých ste vybrali a ktorí majú odkaz na priečinok a poznajú heslo. Ak do priečinka pridáte nové súbory (alebo ďalšie priečinky), aktualizovaný priečinok sa zobrazí všetkým používateľom so správnym heslom. Ako na to? Prihláste sa a z ponuky vyberte položku Moje súbory. Vyberte položku Nový priečinok (alebo použite existujúci priečinok). Kliknite pravým tlačidlom myši na priečinok a vyberte položku Vlastnosti. Dostupnosť priečinka musí byť Cez odkaz. Vyberte heslo na prístup k priečinku. Po uložení otvorte priečinok, skopírujte odkaz v hornej časti pod názvom priečinka a pošlite ho priateľom. Nezabudnite poslať heslo do priečinka s odkazom.

Chcem mať väčší komfort pri nahrávaní súborov na Ulož.to. Ako to môžem dosiahnuť?

Pre čo najpohodlnejšie nahrávanie obsahu na Ulož.to Disk použite aplikáciu Ulož.to Disk Sync na synchronizáciu priečinkov medzi lokálnym zariadením a cloudom alebo aplikáciu Ulož.to FileManager, ktorá tiež ponúka automatické nahrávanie, správu, správu priečinkov, možnosť spomalenia a obnovenia nahrávania atď. Môžete tiež skúsiť použiť oficiálne rozhranie na odosielanie (API).

Odosielanie súborov do aplikácie Ulož.to Disk je pomalé. Môžem s tým niečo urobiť?

Ulož.to neobmedzuje rýchlosť odosielania, súbory sa odosielajú maximálnou rýchlosťou, ktorú umožňuje vaše internetové pripojenie a váš prehliadač alebo aplikácia.

Môj súbor bol neoprávnene presunutý zo služby Ulož. to Disk. Čo s tým môžem urobiť?

Ak bol váš súbor presunutý na stránku PINKfile.cz a vy s tým nesúhlasíte, môžete ako vlastník súboru požiadať o presun späť zrušením začiarknutia možnosti 18+ vo vlastnostiach detailu súboru.

Vašu žiadosť následne preskúmajú administrátori služby a podľa jej oprávnenosti ju schvália alebo zamietnu. O spracovaní vašej žiadosti budete informovaní v Oznámeniach.

Chcel by som odstrániť súbory, ktoré som predtým nahral. Ako na to?

Ak nahráte súbor bez prihlásenia, vždy sa zobrazí odkaz na stiahnutie súboru a druhý odkaz na odstránenie nahraných súborov. Ak ste súbor nahrali ako prihlásený používateľ, môžete ho kedykoľvek nájsť a odstrániť v sekcii Moje súbory.

Ak sa vás ani jedna z týchto možností netýka, kontaktujte našu technickú podporu a uveďte URL odkaz na súbor (napr. https://uloz.to/file/abcdefgh/nazev_souboru ), ktorý chcete odstrániť.

Koľko miesta na Ulož.to Disk mám skutočne k dispozícii?

Váš priestor na Ulož.to Disk nie je obmedzený, môžete nahrať toľko súborov, koľko chcete. V rámci plánu FREE je však garantovaný len priestor 50 GB a súbory nad tento limit môžu byť v budúcnosti vymazané. Ak si však zaobstaráte jeden z platených plánov Ulož.to Disku, získate garantované objemy niekoľko terabajtov (TB) alebo aj väčšie.

Administrácia používateľa

Ako získam odkaz na súbor? Čo je odkaz vo forme https://uloz.to/file/abcdefgh/nazevsouboru?

Čo je Tmavý režim (Dark mode) a ako ho môžem aktivovať alebo zmeniť?

Ako je zrejmé z jeho názvu, tmavý režim upravuje farby používateľského rozhrania na lokalite Ulož.to Disk. Väčšinou sú farby invertované, takže namiesto čierneho textu na bielom pozadí sa zobrazuje svetlý text na čiernom pozadí. Tmavý režim šetrí vaše oči, pretože veľká časť používateľského rozhrania bude tmavá a do tváre vám nebude svietiť toľko svetla z obrazovky počítača alebo mobilu. Na webe môžete tmavý režim jednoducho vypnúť alebo zapnúť - hľadajte ponuku v pravom hornom rohu a prepínač s ikonami slnka a mesiaca.

Affiliate programy

Ako by mal vyzerať správny affiliate odkaz pre programy Linkshare+ a Webmaster+?

Čo je to Greenmania?

Greenmania je hra, ktorá pohladí dušu. Ide o relaxačnú aktivitu, ktorej cieľom je zvýšiť ekologické povedomie o význame vody v krajine v čase globálnych klimatických zmien. Hra funguje na princípe všímavosti, v prostredí, ktoré nie je orientované na výkon - pri pestovaní kvetov nemožno urobiť chybu, používateľ nie je pod časovým tlakom ako v súťažných hrách. Pridanie zdrojov, v súčasnej verzii zatiaľ len vody, sa používateľom transparentne oznamuje e-mailom, čo nenásilne nabáda používateľov, aby sa k službe vrátili. Grafický dizajn je inšpirovaný prírodou a organickou architektúrou, čo spolu s vhodnou antropomorfizáciou kvetov vytvára pocit pohody a pokojného záhradného prostredia v pretechnizovanom svete internetu. Latinské názvy kvetov obsahujú vzdelávací prvok vrátane odkazu na bezplatnú encyklopédiu Wikipedia, kde sa zvedaví používatelia môžu dozvedieť veľa informácií o každom konkrétnom kvete.

Aplikácie

Ide nejak synchronizovať súbory medzi mojím počítačom a cloudom Ulož.to Disk?

Áno. Môžete tak urobiť pomocou našej aplikácie Ulož.to Disk Sync pre Windows, ktorá bude automaticky synchronizovať súbory medzi jedným priečinkom v počítači a cloudom Ulož.to Disk, a to jedným, druhým alebo oboma smermi, podľa toho, ako ju nastavíte.

Smart TV

Ako spustím Ulož.to Disk na Smart TV?

Najprv skontrolujte, či je váš Smart TV pripojený k internetu. V aplikáciách vyhľadajte ikonu webového prehliadača/internetového prehliadača (na televízoroch Samsung Smart TV sa k aplikáciám dostanete stlačením tlačidla Smart hub na diaľkovom ovládači - tlačidlo v tvare kocky). V prehliadači aktivujte adresný riadok, zadajte internetovú adresu uloz.to a potvrďte. Na Smart TV nie je možné sťahovať súbory. Môžete si však prezerať obrázky a prehrávať videá. Ak chcete prehrávať dlhšie videá, musíte byť prihlásení ako používateľ s plateným plánom alebo Dátovým balíčkom.

Nedá sa to vôbec používať, namiesto videa sa náhodne zobrazujú reklamy! Čo robiť?

Odporúčame aktivovať špeciálny TV režim, čo by malo výrazne zlepšiť použiteľnosť na chytrých televízoroch.

Ako môžem ovládať službu Ulož.to Disk na svojom Smart TV?

Webový prehliadač na zariadení Smart TV umožňuje dva režimy pohybu po webe: režim kurzora a režim tabulátora, v ktorom sa pohybujete pomocou tabulátorov. Možnosti režimu tabulátora sú však obmedzené. Preto odporúčame používať režim ukazovateľa (kurzora). Prepínanie je možné v nastaveniach prehliadača na Smart TV.

Video z aplikácie Ulož.to Disk na mojom televízore nie je na celú obrazovku alebo je obraz skreslený. Ako to napraviť?

Ak sa pri sledovaní obsahu z aplikácie Ulož.to Disk na televízore nezobrazuje správny formát obrazu, môžete ho zmeniť. Stlačte tlačidlo Formát (Settings) na diaľkovom ovládači televízora a vyberte položku Formát obrazu (Picture format). A vyberte možnosť Prispôsobiť obrazovke. Označenie sa môže u jednotlivých výrobcov televízorov mierne líšiť.

Niektoré typy súborov sa na mojom smart TV neprehrávajú. Ako mám postupovať?

Pravdepodobne ide o nepodporovaný formát videa alebo zariadenia. Skúste aktualizovať na najnovšiu verziu a pozrite si príručku k Smart TV.

Ulož.to Disk nefunguje správne na mojom televízore značky Samsung Smart TV, čo mám robiť?

Bohužiaľ, internetové prehliadače operačného systému Tizen 3.0 alebo starších verzií sú pre správne zobrazenie Ulož.to Disk príliš zastaralé, pretože obsahujú webový prehliadač z roku 2015. Pre správne fungovanie Ulož.to Disk na systéme Tizen OS od Samsungu je potrebné mať internetový prehliadač aspoň z konca roka 2016, najlepšie verziu Tizen 4.0 alebo novšiu. Systém Tizen neumožňuje inštaláciu alternatívneho internetového prehliadača. Určite sa vždy najprv pokúste aktualizovať svoje zariadenie na najnovší firmware.
Pokiaľ vám to nepomôže (bohužiaľ, veľmi pravdepodobne nie, keďže aktualizačná ponuka Samsungu pre Tizen OS je veľmi pasívna), môžete, okrem kúpy nového televízoru, skúsiť taktiež:

  1. Zakúpiť a použiť externé streamingové zariadenie, ako napríklad: Roku, Fire TV, Google Chromecast, Apple TV a tak ďalej.
  2. Pripojiť svoj osobný počítač (napríklad cez HDMI) alebo hernú konzolu (Xbox, PlayStation) a použiť ho k premietaniu obrazu na TV.
  3. Zakúpiť lacný minipočítač (mini PC) a pripojiť ho k TV (napríklad cez HDMI) práve na tieto účely.
  4. Používajte zrkadlenie obrazovky (Screen Mirroring) z počítača, notebooku alebo smartfónu na televízore (cez Bluetooth alebo Wi-Fi).

Na starších televízoroch (nezáleží na tom, kedy boli zakúpené, ale akú verziu operačného systému Tizen používajú) nebude služba Ulož.to Disk fungovať správne.

Kôš na súbory

Čo je to Kôš a k čomu slúži?

Kôš slúži pre prihlásených užívateľov a končia v ňom všetky vymazané súbory. Kôš je určený k záchrane súborov vymazaných omylom alebo dlho nepoužívaných súborov. K súborom v Koši se okrem vlastníka nikto nedostane. Po dobu 30 dní je možné súbory z Koša obnoviť, stiahnuť alebo odstrániť natrvalo. Po uplynutí tejto doby sú súbory automaticky odstránené.

Ako obnovím súbor z Koša?

Pokiaľ nechtiac vymažete súbor, nebojte sa, máte hneď niekoľko možností, ako ho z Kôša obnoviť:

  1. Na stránke s detailom súboru - voľbou Obnoviť
  2. V Koši - u každého súboru súbore je menu voľba Obnoviť a Odstrániť natrvalo
  3. Tlačidlom Obnoviť všetko v Koši - pohodlná voľba, ktorá slúži k hromadnej obnove súborov

Súbory z Koša sa obnovia do pôvodného umiestnenia, priečinka a dostupnosti. Kôš je k dispozícii len pre prihlásených užívateľov.

Prečo je môj súbor v Koši?

  1. Súbor ste zmazali - dá sa z Koša obnoviť jedným kliknutím
  2. Súbor vložil do Koša automat - súbory, ktoré neboli veľmi dlho používané, môžu byť automaticky presunuté do Koša
  3. Pokiaľ sa tak stane, upozorníme vás a súbory z Koša máte ešte stále možnosť obnoviť. Súbory zostanú v Koši po dobu 30 dní a potom z neho budú automaticky odstránené.

Nahlasovanie súborov

Narazil som na "nevhodný alebo nebezpečný" súbor. Čo mám robiť?

V súčasnosti spravujeme desiatky miliónov súborov a samozrejme, pri takomto množstve súborov sa občas vyskytnú chyby. S vašou pomocou to však môžeme napraviť!

Nevhodný súbor nám môžete nahlásiť kliknutím na ikonu vlajky, ktorú nájdete vždy v pravom dolnom rohu náhľadu alebo ikony súboru. Správa sa postúpi našim administrátorom, ktorí súbor preskúmajú a primerane s ním naložia. Ďakujeme.

Problémy so súbormi

Prečo nemôžem po stiahnutí rozbaliť archív?

Windows - Odporúčame použiť WinRAR alebo 7-Zip
macOS - Odporúčame použiť The Unarchiver alebo Keka
Android - Odporúčame použiť B1 Archiver alebo RAR
iOS / iPadOS - Na týchto platformách vôbec neodporúčame sťahovať archívy, pretože ich rozbaľovanie a používanie je pomerne zložité.

Prečo sa online streamovanie zasekáva, má nízku kvalitu alebo chýbajú očakávané titulky či zvukové stopy?

Najlepším riešením všetkých týchto a podobných problémov je stiahnuť si originálny súbor a pokúsiť sa ho otvoriť pomocou najnovšej verzie VLC, ktorá je k dispozícii pre väčšinu operačných systémov.
Pri online streamovaní je zvyčajne k dispozícii len automatická konverzia pôvodného súboru, ktorá môže priniesť rôzne chyby, obmedzenia alebo vynechanie problematických stôp (priestorový zvuk, titulky, viacero jazykov atď.).

Prečo nemôžem prehrať stiahnutý súbor videa?

Dobrým riešením takýchto problémov je skúsiť ho otvoriť pomocou najnovšej verzie VLC, ktorá je k dispozícii pre väčšinu operačných systémov.

Prečo nemôžem prehrať stiahnutý zvukový súbor?

Dobrým riešením takýchto problémov je skúsiť ho otvoriť pomocou najnovšej verzie VLC, ktorá je k dispozícii pre väčšinu operačných systémov.

Prečo sa pri online streamovaní cez Chromecast/AppleTV/Roku nezobrazujú titulky?

Pri streamovaní vo webovom prostredí sa používajú titulky vo formáte WebVTT, ktoré sa zobrazujú ako obyčajný text nad prehrávaným videom.
Vyššie uvedené streamovacie zariadenia však bohužiaľ dokážu streamovať len samotné video a titulky tohto formátu úplne ignorujú.


Potrebujete poradiť? Ak nenájdete odpoveď tu, skúste nám napísať pomocou Kontaktného formulára.