Váš prehliadač nie je podporovaný. Odporúčame použiť najnovší Chrome, Firefox alebo Safari.

Ulož.to Disk(beta) - desktopová aplikácia

Aplikácia slúži na synchronizáciu vášho disku s cloudovým úložiskom Ulož.to. Ak ju chcete používať, musíte byť prihlásení a mať aktívnu a zaplacenů službu Ulož.to Disk PREMIUM (verzia pre FREE sa pripravuje). Aplikácia je v súčasnosti dostupná len pre modernú 64-bitovú platformu Windows. Do budúcna bude rozšírená aj na ďalšie operačné systémy.

História verzií

Verzia 1.0.5 vydaná 13. 12. 2022

  • Pridaná obmedzená podpora operačných systémov Windows 7 a Windows 8.
  • Riešenie problémov so špeciálnymi znakmi v názve priečinka.
  • Opravy chýb.
  • Bezpečnostné opravy.

Verzia 1.0.0 vydaná 27. 10. 2022

  • Prvá verejná beta verzia

Často kladené otázky a odpovede

Pre koho je určená desktopová aplikácia Ulož.to Disk?

Desktopová aplikácia Ulož.to Disk je určená pre spoplatnenú službu Ulož.to Disk PREMIUM a vyššie. Pre bezplatný plán odporúčame Ulož.to FileManager.

Stále sa mi zobrazuje správa "Účet je bez disku". Čo s tým môžem robiť?

Uistite sa, že ste prihlásení s používateľským účtom, ktorý má zakúpený Ulož.to Disk. Ak používateľ nemá platný disk, musíte si ho najprv zakúpiť, aby sa aplikácia mohla spustiť. Podpora aplikácie pre Disk s plánom FREE sa zatiaľ pripravuje.

Ako nainštalovať aplikáciu a správne ju nastaviť?

1. Instalačný súbor si stiahnite pomocou tlačidla Stiahnuť aplikáciu. Súbor je veľký, takže jeho stiahnutie môže chvíľu trvať. Po spustení sa otvorí okno zabezpečenia systému Windows, v ktorom môžete kliknutím na Ano prijať inštaláciu. Možno sa vám zobrazí aj oznámenie z antivírusového programu, neváhajte a počkajte na jeho kontrolu, mala by byť úspešná.

2. Potom sa spustí samotný inštalačný program, v ktorom si najprv vyberiete požadovaný jazyk. Stlačením tlačidla OK potvrďte svoju voľbu.

3. Kliknutím na Inštalovať spustíte inštaláciu.

4. Po niekoľkých sekundách by sa mala inštalácia dokončiť.

5. Po dokončení inštalácie sa aplikácia automaticky otvorí. Rovnaký postup zopakujete, ak len aktualizujete aplikáciu.

6. Aby aplikácia správne fungovala, musíte mať zakúpený Ulož.to Disk a byť prihlásený pomocou účtu Ulož.to. Ak ju nemáte, najprv si ho vytvorte na webovej stránke.

7. V prihlasovacom okne zadajte svoje login/prihlasovaci a heslo a potom stlačte tlačidlo Prihlásenie.

8. V ďalšom kroku vyberte priečinok, ktorý chcete synchronizovať z miestneho zariadenia, a priečinok v cloude, do ktorého chcete súbory uložiť. Keď vyberiete nový priečinok, názov zariadenia sa predvyplní a môžete ho zmeniť. Výber vždy potvrďte tlačidlom Potvrdiť.

9. Dôležitým krokom je výber režimu synchronizácie. Obojsmerný režim vždy synchronizuje vybraný priečinok v počítači s priečinkom v službe Ulož.to Disk. Ak dôjde k zmene v jednom z týchto priečinkov, aplikácia zabezpečí, aby sa zmena prejavila aj v druhom priečinku. Výber z zariadenia do cloudu alebo z cloudu do zariadenia zabezpečí, aby súbory zo zdrojového priečinka prešli do cieľového priečinka, ale nevšimne si iné súbory v cieľovom priečinku. Všetky súbory nahrané aplikáciou do cloudu sú nastavené ako súkromné.

10. Ak chcete spustiť synchronizáciu, použite tlačidlo Uložiť a spustiť v pravom dolnom rohu obrazovky. Tento krok je veľmi dôležitý, pretože by ste stratili práve vykonané nastavenia, ak by ste napríklad prešli na inú kartu alebo zatvorili aplikáciu bez uloženia svojich výberov.

11. Kliknutím na panel Synchronizácia môžete sledovať priebeh synchronizácie, pozastaviť alebo znovu spustiť proces.

12. Aplikácia bude pokračovať na pozadí. Synchronizácia môže trvať niekoľko hodín v závislosti od množstva synchronizovaných dat a rýchlosti pripojenia.

Ako zistím, že sa synchronizácia skončila?

Na karte Synchronizácia sa zobrazia dva semafory. Ľavý zobrazuje stav súborov a pravý zobrazuje proces synchronizácie. Na oboch semaforoch môžu nastať tri stavy, ktoré popíšeme nižšie.

  • Na ľavom semafore sa môžu objaviť zelené, žlté a sivé svetlá.
    • Šedé - Stav týchto súborov je stále neznámy. Môže sa to stať, ak aplikácia nebola nikdy predtým spustená alebo ak bolo posledné úspešné spustenie príliš dávno.
    • Žluté - Stav neúplného súboru. Niektoré súbory sú stále naplánované na prenos do cloudu alebo miestneho zariadenia.
    • Zelené - Stav súborov je plne synchrónny.
  • Na pravom semafore sa môžu objaviť zelené, žlté a červené svetlá.
    • Červené - Synchronizácia je zastavená a bez zásahu používateľa sa nespustí.
    • Žluté - Aplikácia je teraz vypnutá a čaká na ďalší cyklus. Doba sa môže líšiť v závislosti od vašich nastavení. Predvolené nastavenie synchronizácie je každých päť minút. Interval môžete zmeniť na karte Nastavenia, v časti Pokročilé nastavenia.
    • Zelené - Prebieha synchronizácia a aplikácia pracuje, prenáša súbory do cloudu alebo zariadenia. Môže sa napríklad spomaliť načítavanie obsahu z internetu. Ak sa to stane, môžete aplikáciu spomaliť v Nastaveniach.

Ako môžem aktualizovať aplikáciu?

Aplikáciu môžete aktualizovať ľahko. Stačí skontrolovať v pravom hornom rohu, či je k dispozícii aktualizácia. Ak tam je, kliknite naň a zobrazí sa okno na stiahnutie inštalačného programu. Majte na pamäti, že ide o veľký súbor, ktorého stiahnutie môže trvať niekoľko minút, preto buďte trpezliví. Samotný proces aktualizácie je identický s počiatočným procesom inštalácie aplikácie.

Aké operačné systémy sú podporované?

V súčasnosti len moderné 64 bit operačné systémy Windows 7 a vyššie. V roku 2023 sa plánuje portovanie aplikácie na iné operačné systémy.

Synchronizujú sa aj prázdne priečinky?

Aplikácia bohužiaľ v súčasnosti plne podporuje iba synchronizáciu priečinkov, ktorý obsahuje aspoň jeden súbor.

Prečo aplikácia zmenila názov môjho priečinka alebo môjho súboru?

Názov zrejme obsahoval špeciálne znaky, s ktorými si cloud alebo váš súborový systém neporadí, napríklad niektoré emotikony. Odporúčame sa týmto znakom vyhýbať. Iný prípad by mohol nastať, ak by ste mali napríklad v jednom priečinku v cloude viacero súborov s rovnakými názvami, čo váš miestny súborový systém rozhodne nepodporuje.

Zrejme som sa zasekla na aplikácii. Ako to môžem opraviť?

Ak sa aplikácia zasekla a nereaguje na žiadne z vašich kliknutí alebo robí zvláštne veci, odporúčame vám vyskúšať tieto kroky:

  1. Reštartovanie celého operačného systému
  2. Preinštalovanie aplikácie
  3. Odinštalujte aplikáciu vrátane odstránenia používateľských nastavení, znova ju nainštalujte a nastavte
  4. Uistite sa, že máte v nastaveniach operačného systému synchronizovaný správny čas.

Vždy urobte len jeden krok a skúste to znova. Ak budete postupovať podľa týchto krokov, nestratíte svoje údaje v zariadení ani v cloude.

Môžem stiahnuť súbor, ktorý nie je môj?

Ano. Jednoducho skopírujte súbor do Obľúbených položiek na webe alebo v mobilnej aplikácii. Potom môže aplikácia so súborom pracovať bežným spôsobom a ak máte nastavenú synchronizáciu priečinka Obľúbené z cloudu do lokálneho zariadenia, súbor sa automaticky uloží do vášho počítača za cenu dátového balíka.